kısaca uzun namlu aynı basınçta daha fazla hız ve güç demek. ( fazla uzun namlu aksine fps düşürür)
Ancak pcp de bu avantaj iken ( hem maksimum gücü almak hemde normal kullanışta hava tüketiminde biraz daha ekonomi sağlamak )
Ancak yaylıda işin rengi biraz değişiyor. Eğer yaylınız bir magnum değilse veya dizelleme gibi antin kuntin iś yapmıyorsanız. Uzun namlu isabetin canına okur.
Çünkü yaylı pcp gibi çalışmaz. Yaylıda isabet isteniyorsa piston silindir duvarına varmadan pelletin namluyu terk etmesi lazımdır biz ona lock time diyoruz.
Ft tipi müsabakalarda kullanılan yaylıların ( tx 200- hw97k vs ) namluları 24 cm, 30 cm civarındadır. Amaç isabetin Hassas olmasıdır.
Kısa namlulu yaylılarda Biraz güç kaybı olur ancak oldukça yüksek isabetleri vardır. Ayrıca namlu kisa olunca oluşabilecek dizellemelerdende biraz korunmuş olursunuz.
Tabi 45-50 cm namlulu yaylılarında farklı avantajları vardır. Aşırı yüksek güçlere ulaşabilirsiniz. ( karışımı tutturursanız ateşlilere yakın güç üretebilir.)
Namlunun boyu pistonun stroke u ile orantılı olmalıdır. Çok kısa namlularda yaylıda pistonu sakatlar.