swordfish01tr tarafından yazılan gönderiler

Lütfen Resim Paylaşımlarınızı Galeri Üzerinden Yapınız. Ek Dosya Yükleme İptal Edilmiştir..

Bizimle Paylaşmak İstediğiniz Resimlerinizi Galeri Dışında Link Olarak Vermek Yasaktır. Galeriye Nasıl Resim Yükleneceğini Bilmiyorsanız Lütfen Konumuzu İnceleyin Buradan Açtığımız Konuyu Ziyaret Edebilirsiniz.

    Siz düşük güçte 25 metre grupman yapın bi görelim. Hala devam ederse çekiç yayı ve namluya yöneliriz. Soruna aşama aşama varalım.
    Önceliğimiz "aceba fazla hava sarfiyatı ve dağınık grupmanın nedeni porttan çıkan hava mı?" sorusunun cevabını bulursak sorununuzu fazla sıkılmış valf yayını gevşeterek çözebiliriz.

    Yine dağınık çıkarsa problem namluda diyebiliriz. Şahsi düşüncem büyük ihtimalle ya çekiç yayı ya da valf yayı çünkü hava sarfiyatı çok fazla.

    düşük güçte grupman yapın yine aynı sorun olursa çekiç veya valf yayından kaynaklanıyordur. Geriden gelen fazla hava patlama yaparak pelet yolunu etkiliyor olabilir. Dipçiği söküp çekiç yayını gevşetin. o da olmazsa Tüpü boşaltıp valf yayına bakın. Beceremem diyorsanız servisten başka çare yok

    Ve en son olarak namlunun ucuna moderatörü takabilmek için derlinden yüksük yapıldı.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    ve sonuç...


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Merhaba arkadaşlar;
    Hobidaşlardan Ali Tekin beyin Kalibrgun Cricket 6.35 tüfeğini hem 6.35mm hem de 5.5mm mm olarak kullanabilmesi için bir modifiye çalışması yaptık bir nevi calibr-impact oldu :)
    Resimlerle anlatmaya çalışacağım. iyi seyirler...


    Öncelikle elimizdeki namlu 12 mm fakat 6,35 olan namlu 15 mm olduğundan namlunun gövdeye takıllması için prinç bir parça işlemek gerekti. Dış ve iç oring yuvaları açıldı ve monte edildi.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    Hava portu frezede açıldı


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    Namlu arkası işlendi ve prinç parçaya sıkı geçme olarak monte edildi.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    Namluya 11 derece cown açıldı. ve içinden pelet geçirilerek denendi.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    Pelet itici orjinale sadık kalınarak kopyalandı. Daha kaliteli olsun diye kromdan işlendi.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.


    Namlu tutucu için iki adet yüksük işledi


    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Bir hobidaşın Daystate Airranger tüfeği için yaptığım pelet itici ve bolt kolu. Güle güle kullansın...

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    The content cannot be displayed because it is no longer available.

    Anlatmak istediğim etkiyi aşağıdaki videonun 27 ve 29 dakikaları arasında görebilirsiniz. Tüm videoyu seyretmenizi de tavsiye ederim.

    Harici İçerik www.dailymotion.com
    Dış kaynaklardan gömülen içerik, izniniz olmadan görüntülenmeyecektir.
    Harici içeriğin etkinleştirilmesi yoluyla, kişisel verilerin üçüncü şahıs platformlarına aktarılabileceğini kabul edersiniz. Gizlilik politikamızda bununla ilgili daha fazla bilgi verdik.

    Kısaca durum şöyle olmalı aynı piston hacmindeki bir tüfeğin namlu boyu kalibreye göre farklı olmalıdır. Hava portu ve piston hacmi eşit olan bir tüfekte ya da PCP için düşünürsek çekiç valfinden çıkan havanın hacmi port ve namluya yayıldığında kapladığı alanın peleti maksimum güçte itebilmesi için şöyle olması gerekir.
    Mesela 4,5 namluda boy uzun 6,35 de daha kısa olmalıdır. Nedeni ise şudur.

    P1*V1=P2*V2 formülünden yola çıkarsak (tüfekten çıkan havanın 1 cm3 olduğunu varsayarsak)
    200 atm basınç altında 1 cm3 hacim kaplayan hava 1 atm basınçta 200 cm3 hacime sahip olur siz eğer namlu uzunluğunu ve port hacminin toplamını 200 cm3 veya daha fazla olacak şekilde yaparsanız namludan çıkan peletin namlu ucuna geldiğinde vakum etkisine maruz kalacağını görürsünüz. Kısaca hacim eşitlendiğinde açık hava basıncı peleti namlu içinde kalmaya zorlayacakktır.

    Namluyu olması gerekenden kısa yaparsak eğer bu sefer de pelet namludan çıktığı anda peletin arkasında kalan hava açık hava basıncında çok fazla olduğundan patlama yapacaktır ve bu da peletin yolunu etkileyecek hatta isabetsiz gitmesine neden olacaktır. Bu hesaplamaları üşenmeyip yapan ve çok fazla emek ve para harcayan yabancı iki kardeş olduğunu duymuştum. İnternette bulursam burada paylaşırım. Kolay gelsin...